مقالات آموزشی پنوماتیک

کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف

کاربرد پنوماتیک در صنایع

سیستم‌های پنوماتیکی یکی از جدیدترین سیستم‌هایی هستند که امروزه موفق شده‌اند در تمامی رشته‌ها و صنایع وارد شوند. این تکنولوژی که حاصل علم مکانیک سیالات است بر اساس هوای فشرده کار می‌کند. به این صورت که این هوای فشرده باعث انتقال انرژی در سیالات شده و در نتیجه باتوجه به حوزه‌ای که قرار است در آن استفاده شود از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند. خود کلمه Pneumatic برگرفته از یک واژه یونانی به معنای تنفس باد است که به وضوح اساس کار این سیستم‌ها را نشان می‌دهد. در حال حاضر تکنولوژی پنوماتیک وارد بسیاری از صنایع شده و در بسیاری از حوزه‌ها می‌توان شاهد حضور آن بود. اگر قصد دارید تا با کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف آشنا شوید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

برای اطلاع از قیمت و خرید تجهیزات پنوماتیک به بخش فروشگاه اینترنتی آراد صنعت مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02133970872

 

لیستی از کاربرد پنوماتیک در صنعت

اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم باید بگوییم در سیستم‌های پنوماتیکی از هوای فشرده به منظور تسهیل کارهای سنگین در صنایع و حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند. به طوری که هم اکنون صنایع بسیار کمتری را می‌توان پیدا کرد که در آن‌ها از تکنولوژی پنوماتیکی بهره نبرده باشند. در زیر لیستی از کاربرد پنوماتیک در صنعت‌ را تهیه کرده و به معرفی اصلی‌ترین موارد پرداخته‌ایم:

 

کاربرد پنوماتیک در خودرو

کاربرد پنوماتیک در خودرو

یکی از اصلی‌ترین حوزه‌ها در خصوص این سیستم‌ها کاربرد پنوماتیک در خودرو می‌باشد. به طوری که شما شاهد بکارگیری آن در ترمز هیدرولیک و فرمان هیدرولیک اتومبیل خواهید بود. علاوه بر آن در ماشین‌های جدید تنظیم صندلی‌ها نیز توسط سیستم پنوماتیکی انجام می‌شود. به غیر از آن در بسیاری از مراحل ساخت و کارخانه‌ای اتومبیل نظیر ساخت و شکل دادن بدنه از دستگاه‌های پنوماتیکی بهره می‌برند.

کاربرد پنوماتیک در صنایع غذایی

از موارد پرمصرف دیگر می‌توان به کاربرد پنوماتیک در صنایع غذایی اشاره کرد. به عنوان مثال کنسرو سازی و ظروف یکبار مصرف مهم‌ترین شاخه‌هایی هستند که در آن‌ها می‌توان شاهد حضور این تکنولوژی بود.

کاربرد پنوماتیک در کشاورزی

کاربرد پنوماتیک Pneumatic در صنعت کشاورزی

مثل اکثر حوزه‌ها در کشاورزی نیز سیستم‌های پنوماتیکی به داد کشاورزان رسیده است. به طوری که صاحبان زمین‌های کشاورزی بدون سختی زیاد می‌تواند از توان سیال استفاده کرده و تراکتورهای سنگین خود را به حرکت در بیاورند. همچنین دستگاه‌هایی مثل خرمن کوب، کمباین، کلوخ شکن، میوه چین، ماشین حفاری، بیل مکانیکی و … موارد دیگری در صنعت کشاورزی هستند که نسل جدید آن‌ها با استفاده از تکنولوژی Pneumatic کار می‌کنند.

کاربرد پنوماتیک در برق

کاربرد پنوماتیک در برق بسیار گسترده می‌باشد. چرا که خود برق دارای زیرمجموعه‌های بسیار گسترده‌ای است. در میان آن‌ها از جمله مهم‌ترین موارد می‌توان به ماشین‌‌های برقی که در حوزه‌های جوشکاری، صنایع برش چوب و … استفاده می‌شوند اشاره کرد.

کاربرد پنوماتیک در حمل و نقل

امروزه حمل و نقل وسیله‌های سنگین به کمک سیستم‌های پنوماتیکی بسیار راحت‌تر شده است. به طوری که می‌توان شاهد استفاده از آن در ماشین‌های سنگین نظیر لیفتراک، جرثقیل و … بود.

مزایا و کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف به قدری زیاد است که بحث و بررسی تک تک آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است. به طوری که به غیر از موارد نام برده شده در بالا می‌توان به کاربرد پنوماتیک در زمینه‌های گوناگون دیگر نظیر ماشین تراشکاری، صنایع دریایی، معدن و حفاری، کا غذ سازی، صنعت نفت، صنایع پلاستیک، راه آهن و قطار شهری، صنعت فولاد، نساجی و … نیز اشاره کرد.

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک با کارشناسان بخش فروش آراد صنعت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *