مقالات آموزشی پنوماتیک

شیر دستی پروانه ای

شیر دستی پروانه ای

یکی از محصولات پرکاربرد تجهیزات پنوماتیک، شیر دستی پروانه ای (Butterfly valve) است. کاربرد شیر پروانه ای اغلب در صنایع نفت و گاز و کشاورزی است و از آن برای کنترل جریان سیال ( قطع و وصل جریان ) استفاده می‌شود. شکل ظاهری شیر پروانه ای ساده و تقریبا همانند شیر دستی توپی است. با این تفاوت که از دیسک برای کنترل جریان سیال، قطع و وصل جریان استفاده می‌شود. عملکرد این نوع محصول به صورت دستی، پنوماتیک و هیدرولیک است. در صورتی که قصد خرید شیر دستی پروانه ای پنوماتیک را دارید به بخش فروشگاه تجهیزات شیر دستی پنوماتیک مراجعه کنید.

خرید شیر پروانه ای

 

انواع شیر دستی پروانه ای

از انواع شیر پروانه ای می‌توان به ویفری، فلنج دار،اهرمی، فولادی،چدنی و شیر دستی پروانه ای پنوماتیک اشاره نمود. جنس بدنه این محصول اغلب از آلیاژ ضد زنگ است و دارای مقاومت بالایی نیز می‌باشد. این محصول کاربرد بسیاری دارد و اغلب در تاسیسات، واحدهای صنعتی و پالایشگاه ها برای انتقال آب، گاز و مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب بیشتر: همه چیز درباره سیستم هیدرولیک و پنوماتیک

اجزای شیر پروانه ای

ساختار بدنه شیر پروانه به صورت ساده طراحی شده و به یک اهرم متصل است. این اهرم در برخی مواقع به صورت دستی و یا با فشار تنظیم می‌شود. از مزیت های استفاده از این محصول می‌توان سبک وزن بودن، افت فشار کم، استفاده از اهرم برای باز و بسته کردن اشاره نمود. شیر دستی پروانه ای دارای معایب خاص خود نیز می‌باشد. برای مثال نیاز به گشتاور بالا برای حرکت دیسک از معایب این محصول است. در صورتی که قصد خرید شیر دستی پنوماتیک را دارید می‌توانید با کارشناسان بخش فروش آراد صنعت تماس حاصل فرمایید.

 

انواع شیر پروانه ای

  • فلنچی

شیر پروانه ای فلنچی

  • ویفر: شیر دستی پروانه ای مدل ویفر براحتی متصل می‌شود و جز پرکاربردترین شیر دستی ها است.

شیر پروانه ای ویفر

  • لاگ: ظاهر اپیچ شیر دستی پروانه ای مدل لاگ دارای سوراخ های ریز است که جای پیچ می باشد.

شیر پروانه ای لاگ

  • جوشی: شیر دستی پروانه ای مدل جوش به لوله جوش داده می‌شود و برای فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیر پروانه ای جوشی

۲ دیدگاه در “شیر دستی پروانه ای

  1. blank حیدری سیرت گفت:

    میخواستم درباره قیمت این محصول راهنماییم کنین ممنونم

    1. blank آراد صنعت گفت:

      با سلام. برای اطلاع از قیمت ومشخصات محصولات روی لینک کلیک کنید. برای استعلام قیمت محصول مورد نظر با شماره آراد صنعت تماس بگیرید. ۰۲۱۳۳۹۷۰۸۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *