مقالات آموزشی پنوماتیک

سیستم پنوماتیک ماشین چیست؟

تجهیزات پنوماتیک خودرو

سیستم‌های پنوماتیکی با توجه به مزایا و قابلیت‌های زیادی که دارند موفق شده‌اند تا در بسیاری از حوزه‌ها قدم علم کنند. یکی از پرکاربردترین این حوزه‌ها در صنعت اتومبیل و خودروسازی است. به طوری که تا حد بسیار زیادی موفق شده توجه عاشقان اتومبیل را به سمت خود جلب کند. اگر علاقه دارید تا در مورد سیستم پنوماتیک در ماشین بیشتر آشنا شوید و مهم‌تر از آن به جواب سوال سیستم پنوماتیک ماشین چیست؟ برسید در این مقاله ما را همراهی کنید.

برای اطلاع از قیمت و خرید تجهیزات پنوماتیک با کارشناسان بخش فروش آراد صنعت تماس حاصل فرمایید.

نحوه عملکرد سیستم پنوماتیک خودرو

قبل از اینکه به نحوه عملکرد سیستم پنوماتیک خودرو بپردازیم بهتر است تا نگاهی به کلیت این تکنولوژی بیاندازیم. سیستم‌های پنوماتیکی بر پایه گازهای فشرده بنا شده‌اند. به این صورت که نیروی فشار هوا باعث به حرکت در آوردن سیال شده و در نتیجه در هدف‌های گوناگون از آن استفاده می‌کنند. سیستم پنوماتیک خودرو نیز کم و بیش بر همین منوال کار می‌کند. به طوری که طرفداران کف خوابی ماشین از نیروی هوای فشرده و به دنبال آن سیال استفاده می‌کنند تا ارتفاع اتومبیل خود را به دلخواه خود تغیر دهند. جهت انجام چنین کاری دستگاه پنوماتیک نیازمند برخی ملزومات حیاتی است. مهم‌ترین اجزای سیستم پنوماتیک خودرو عبارتند از: کمپرسور هوا، کپسول هوا، چهار بالن و سیستم کنترل.

انواع و کاربرد سیستم پنوماتیکی ماشین

 

کاربرد پنوماتیک در خودرو

همان طور که گفته شد اصلی‌ترین کاربرد پنوماتیک در خودرو به کاهش ارتفاع ماشین مربوط می‌شود. با اینکه بسیاری از کاربران به دلیل تغییرات ظاهری به دنبال استفاده از این روش می‌روند اما کف خوابی به کمک سیستم پنوماتیک مزایایی را نیز برای صاحبان اتومبیل به دنبال خواهد داشت. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود هندلینگ خودرو
  • کم کردن ضریب درگ خودرو
  • بالا بردن آیرو دینامیک
  • تاثیر بالایی در کم کردن مصرف سوخت اتومبیل
  • عکس‌العمل سریع اتومبیل به انتقال نیرو

معایب سیستم پنوماتیک خودرو

با اینکه سیستم پنوماتیک خودرو دارای فواید بسیاری است اما در این میان مشکلاتی را نیز به دنبال خواهد داشت که صاحبان ماشین باید قبل از اقدام به چنین کاری با آن‌ها آشنا شوند. یکی از مهم‌ترین معایب سیستم پنوماتیک خودرو امکان برخورد کف ماشین با زمین است. البته این ایراد از اتومبیلی به اتومبیل دیگر کم و زیاد می‌شود. به عنوان مثال اتومبیل‌های پیشرفته‌تر نظیر BMW سنسور تنظیم ارتفاع داشته و این عیب در آن‌ها ایجاد نمی‌شود. اما در اتومبیل‌هایی نظیر پراید برخورد کف با سطح زمین در دست‌اندازها حتمی است. اگر شما علاقه‌ای به انجام چنین کاری دارید باید ابتدا شرایط ماشین خود را بررسی کرده و سپس به دنبال آن بروید. برای کاهش این دسته از خطرات پنوماتیک ماشین توصیه می‌شود حتما به یک مکان شناخته شده با کادری مجرب مراجعه نمایید.

قیمت سیستم پنوماتیک ماشین

قیمت سیستم پنوماتیک ماشین از موردی به مورد دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی اینجا برای آن عنوان کرد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پنوماتیک خودرو و هر آنچه باید در این مورد بدانید می‌توانید با یکی از کارشناسان شرکت آراد صنعت تماس حاصل فرمایید. علاوه بر آن می توانید به بخش فروشگاه اینترنتی پنوماتیک خودرو رجوع کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *